2011. szeptember 19., hétfő

Szerdától vasárnapig a Vágtán dolgoztam, nagyon jó volt:) Főleg a versenyirodán, de írnok is voltam a 2. állatorvosnál a telivérek vizsgálatánál, meg a box-beosztást csináltam, és utána engem ért az a feladat is hogy a tahókkal harcoljak akik önkényesen kicserélték a névtáblákat/lovakat, ezzel nagy felfordulást keltve mivel nem vették figyelembe hogy a lovak többsége mén vagy kanca, csak elvétve adódik herélt, és amikor mén mellé kancát pakoltak, az nem volt túl jó megoldás az esetek többségében... Végül sikerült megoldani ezt is, ugyan egy tulajdonos inkább berakta 2 lovát egy boxba, mint hogy közéjük tegyen egy "idegen" lovat, ám legyen így ha neki így jobb. A telivéresek többsége egyébként nagyon gáz népség, van kétféle paraszt: az amelyik anyázik és nagy szakértőnek hiszi magát de persze nem az(mint pl. VV Szilárd), és a jobbik fajta aki azért nem beszél érthetően mert egyszerűen nem is tud, ennek következtében nem tiltakozik ha a folyamatos átszervezések és kilakoltatások áldozatává válik (főleg a székelyvágtások valamint a kisebb falvak küldöttei). A vágta része engem mondjuk annyira nem is érdekelt, végig a versenyirodában gubbasztottam és a hanggal nem rendelkező TV-n néztem a közvetítést. Jellemző az emberiségre hogy főleg a lesérült ló került a figyelmük középpontjába, facebookomon azóta is minden 2. bejegyzés erről szól és olyan emberek ecsetelik a sokkoló látványt akik ott sem voltak. Lehet töprengeni hogy szervezési hiba volt-e, vagy sem, de aki a Hősök terére hozza a lovat, tudhatja hogy nem a biztonságáról híres, másrészt akinek nem tetszik, pályapróba után ne írja alá a pályaelfogadó nyilatkozatot, hanem menjen haza. De persze sajnálom azt a szerencsétlen lovat, hogy egy ilyen céltal esemény miatt lelte halálát  (persze a vágtások szemében nem az, úgy viselkednek mint aki 10 éve erre edz, és ha most nem nyerik meg összedől a világ... mikor a futamvezetők ecsetelték, hogy ügyeljenek a biztonságra stb., volt aki mondta, hagyja abba mert "te ezt nem értheted, ez egy életérzés!")  Az ugró-és díjlovagló versenyek viszont szerintem kifejezetten jó hangulatúak voltak, az egy belterjesebb kör volt, amiben én jól érzem magam, mivel tudják értékelni az értelmét annak amit adott esetben magyarázok, az ilyenektől mindig felfrissülök:) hogy értékelik a munkámat meg az energia-befektetést. Ha minden hétvégén lenne valami hasonlatos rendezvény, egész jól meglennék, ha csak annyi fizetést is kapnék mint most :)

Nincsenek megjegyzések: