2009. június 2., kedd

Végül szerintem elég jól ment a Berci a Nemzeti Vágtán:) legalábbis nekem tetszett a stílus, ahogyan lovagolta a Lopit, és véleményem szerint a döntőben is lehetett volna második, ha a középdöntőben nem azzal kerül össze, aki végül az egészet nyerte. Ráadásul a döntőben lassabb időt futott National Face, és többet rávert a versenytársaira (persze ebben az is benne van, hogy addigra fáradtabbak voltak a lovak). Komárom-Esztergom megye egyébként jól szerepelt, a legtöbb lovas innen jutott a középdöntőkbe. Tenya meg 3. lett a sztárfutamban, jól startolt és jól ment, csakhát kicsit nehéz a lovának. Rajta legalább látszott, hogy tud lovagolni, nem úgy mint mondjuk a nyertes, aki az első adódó alkalommal leugrott kölcsönzött lováról egy nagy. megkönnyebbült mosoly kíséretében, és körülbelül köze sem volt a futamhoz, csak sikerrel kapaszkodott. Azért én személy szerint ahogy előre gondoltam, nem mentem el a vágtára, a tévében néztem, meg Eszter hiteles beszámolóira hivatkozva osztom itt az észt, aki olyan jól helyezkedett, hogy bejutott a VIP-páholyba, és még a tévében is látható volt lila csőnadrágjában, ahogyan lesétáltatta a Lopakodót. Helyette voltam Makkpusztán, a Menossiék tenyésztelepén volt egy nemzetközi rókavadászat. Azt mondjuk épp nem is láttam, mert akkorra mentünk oda, mire a lovasok visszaértek (bár a kutyák nem. mert ők hála a vadnaturalista magyar sztyeppéknek, úgy döntöttek, hogy a mű rókaszag helyett egy húsvér nyulat vesznek üldözőbe, így "nyomot tévesztettek", és elvesztek. de nem kell aggódnia senkinek:D, végül mégiscsak előkerültek). Amíg a résztvevők kissé regenerálódtak, mi megismerkedtünk a Menossi úrral, és beszélgettünk a szalonban. Annyira nem volt élénk az eszmecsere, mivel ő csak olaszul tudott, rajta kívül viszont csak egy ember beszélte a nyelvet, meg hát én, bevetve megmaradt tudásomat (tényleg. ideje lenne újból olaszra járnom, idén nem is tanultam nyelvet. vagyis de, a latint. csak nem is ismerek olasztanárt). Azért értettem, meg ő is megörült, hogy ismerem a lovait, mondjuk tudtam hogy Gigoté 2007-ben nyerte a B1/b-t Kiskunhalason. Akkoriban ugyanis Pistabá fia lovagolta a lovait, én meg elmentem megnézni versenyen. Utána volt egy vacsora a padláson, valószínűleg elég hangulatos volt, csak én már félig hibernálódott állapotban próbáltam fenntartani mégis az életfunkcióimat, s ezen nem segített a láthatóan is némiképp elmeháborodott Sergio, a "kutyamester" félórás beszámolója. Hétfőn nyílt nap volt az esztergomi lovardában, iszonyat sokan jöttek. Azt hittem, egy pár ember majd talán beténfereg, mivel az idő sem volt a legjobb, ehhez képest kb. nem tudtam bejutni az istállóba. Miután sikerült, fáradhatatlanul magyaráztam a kedves látogatóknak, hogy a lovak biztos, hogy nem szeretik sem a csipszet, sem pedig a különféle cukorkákat, a WC-t pedig azért nem lehet kinyitni, mert esetleg valaki bezárta belülről... Egyébként jó, hogy vannak ilyesmi programok, ebben a lovardában legalább van élet. A mányiban nem volt, ezért különböző pótcselekvéseket kell végezniük az ottani ál-lovászoknak, ennek részeként azóta sem hagynak békén, naponta telefonálnak, és ha már nem veszem fel, bevetik a cseppet sem átlátszó letiltott-számos-trükköt. Csak az zavar, hogy már igazán fogalmam sincs, mit akarnak tőlem.

Nincsenek megjegyzések: